klocka

tisdag 18 september 2012

Smått kyligt!

Lite smått kyligt ute, känns verkligen att hösten är på gång. Och vi har inte så varmt inne heller, 18,9 grader. Har ännu inte slagit på värmen, men vi brukar faktiskt inte ha så jätte varmt inomhus, man håller sig friskare från baccilusker om det inte är för varmt, har jag hört??? :))
Man kan nästan tro att vi är vedfattig, men så är inte fallet. Det är nog bara latmasken som kryper fram, när det gäller att elda. Huvudsaken är att vi har varmvatten i alla fall :))  bäst att spara, man vet aldrig vilken varga vinter det blir *L*
Ha en fin dag!
Kramen♥

23 kommentarer:

Camilla sa...

Oj,är det 11 grader ute?
Vad varmt ;)
Det var 4 grader i morse då jag steg upp.
Kram!

Anonym sa...

Ja ruskväder är temat här oxå idag!
Nu pendlar det verkligen mellan "nästansommarkänsla" och höstkänsla....
Vargavinter lät otäckt..hu..hu...br..
Men man vet ju aldrig ;)
Ha en fin dag vännen
Ann-Louisekram

ansepanse sa...

där blir det nästan alltid bråk härhemma, jag vill inte ha så varmt inomhus och J tycker att det ska vara jättevarmt :( men jag brukar få min vilja fram eftersom jag ju också måste kunna få må bra och det finns ju tröjor säger jag till J
kramar

Helene sa...

Huu för varga-vinter...
Fryser ju redan = //
Här är det 20 inne och 12 ute !!
Kram kram Helene.

Yvonne sa...

Enligt dom som förstår sig på så ska det bli en kall vinter för det är mycket rönnbär..Att ha en mysstund är kvalitetstid.Det behöver inte vara en sån lång stund.Kram!

Milla sa...

Ja, nu när temeperaturen kryper neråt under natten så är det inte så länge tills jag smyger på värmen men jag gör som du och håller mig lågt ett litet tag till ;) Ha en fin dag, kram Milla.

Majken sa...

Här är oxå riktigt ruskväder idag.. rätt som det regnar så kommer det en skur.. & jag som ska ut på en Zingowalk...

Ha en fin tisdag!
Kram

Anonym sa...

Det pratas om nollgradigt hos mig, burr.
Nu går man inte ut frivilligt

Znogge sa...

Hemma vill jag ha 21 grader. Annars blir det för kallt.

Kram

Mita sa...

Här har vi ca 12-13 grader och regnet har infunnit sig. Det trodde jag inte eftersom solen var framme så fint i morse.
Inne vill jag allt ha runt 21 grader,men på natten kan det gå ner till en 18 grader ca,
Kramen och ha en fin dag♥

Marie maräng sa...

I morse hade vi 4 grader... fytusan vad det kändes ruggigt :(

Hoppas inte vi får någon varga vinter i år.. men tur att ni har ved om den kommer ;)

Ha de gott!
Kram Marie

fialia sa...

Jungstedt är verkligen bra, ja fy nu börjar det hösta till sig.
Jag har VARMT inne, avskyr att frysa, det stjäl så mycket energi från mig tycker jag att försöka hålla mig varm.
(blev tappad i fel världsdel)
ha de Fia

Miruschka sa...

Tre grader var det när jag vaknade i morse, det märks att vi går mot kallare tider!
Vi har inte heller så himla varmt här hemma, "skitkallt" om du frågar ungarna;)
Kram♥

Anonym sa...

*Brrr...Har du så kallt!?
Ha en fin kväll/Kram

♥ Carina ♥ sa...

Nu skulle jag vilja emigrera till något varmare land... :)
Kram

Siita sa...

Då får ni nog snart börja elda, här ska det bli 3 grader på söndag. Kram

Monachos sa...

Ja det går inte undvika längre - hösten är här. Har inte heller satt på några element än för om det blir sol så blir det väldigt varmt inne av den men snart så är det för ruggigt på morgonen när man kliver upp ur en varm säng. Och öppenspis - i mina drömmar. Som jag skulle vilja ha haft en sån att sitta framför och mysa varje dag. Må gott

mariaikos sa...

Ja nu börjar det vara kallt .
Dags för er att börja elda . Jag gillar inte när det är kallt inne . Är så frusen av mig .
Kram ♥

A House With A View sa...

Ja nog är det kallt ute (och inne) nu alltid!! Här är det tjock flanell som gäller i sängen, haha!!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Herr Nilssons Fru sa...

Jag har 11,2 ute nu (20,20) och 18,4 inne, av princip sätter jag aldrig på någon värme innan 1/10:) de ska inte vara för varmt inne, håller med du o precis som du är jag lite smålat när de gäller att elda.

Kramiz

Sus sa...

Nej för varmt är inte skönt. Då är det skönare med gosiga filtar och varma tofflor :)

Kraaam

Fenixmonas sa...

Här behöver vi inte tänka på att slå på värmen. Vi har fjärrvärme med givare på utsidan så det går på automatiskt när det går ner i grader på utsidan...Den har faktiskt slagit på några gånger även i sommar...Kramiz

Therese sa...

Jag var också lat att elda då vi hade panna, men nu med jordvärme kan jag lätt brassa på genom att skruva på en knapp, som sedan maken skruvar ner för övrigt ;-P KRAM