klocka

tisdag 4 september 2012

Doftar ljuvligt!

Jag älskar verkligen doftljus i olika typer och varianter. Men eftersom gubben är så känslig mot dofter, brukar jag passa på att ha dom tänt, när han är på jobbet. Dessa små söta ljus i porslin köpte jag för säker 15 år sedan. Hittade åtta stycke i en förpackning, när jag var uppe i förrådet och städade. Klart det är kanske inte lika mysigt med tända ljus på dagen, men vad gör man inte för att få lite lukta gott i ensamheten *L*
Ha en fin dag!
Kramen♥

17 kommentarer:

Yvonne sa...

Man kan ha doftljus tända även på dagen.. Glöm inte att släcka dom!!!!!Svar:Jag brukar också glömma kameran. Men har en bra kamera i mobilen. Och ett bra program att fixa till dom i.. Kram!

Majken sa...

Så du har samma "bekymmer" som jag.. Min make har oxå ont av olika dofter... Men de sista två åren har jag köpt värmeljus på ikea "gröna äpplen" & "pepparkaka" & de tycker han funkar bra ....
Strax dags för ett besök på IKEA, jag har ju inga doftljus kvar....

Ha en riktigt fin & härligt doftande dag!
Kram

Therese sa...

Även här brinner doftljus :-D
Och vet du, igår fick Bus en älg skjuten för sig, å lagom till Jul får vi oss kanske en till hund, förutsatt att aprningen lyckas... :-D KRAM!

ansepanse sa...

:) det är ju rätt mysigt ändå eller hur
Sv: tack
kramar vännen

Mita sa...

Vissa doftljus är lite väl doftrika tycker jag. Det gäller att hitta en sort som är "lagom"..
Men gud så mysigt det är nu när man kan mysa med tända ljus till och med på dan..
Kramiz♥

♥ Carina ♥ sa...

Ljus är mysigt även på dagen. Framförallt den här årstiden...
Kram

Marie maräng sa...

Vad gulligt det låter ;)
Klart man kan tända ljus på dagen och speciellt i ditt fall för att det ska lukta gott.. och så slipper gubben lukten ;)

Ha en bra dag!
Goa bloggvän

Ezter sa...

Jag gör doftljus på jobbet, så jag använder inte så ofta hemma ;)

Herr Nilssons Fru sa...

Oh tända ljus är mysig när som under dygnet. Doftljus är härligt om de är milda dofter för i de här huset är det JAG som inte gillar för starka dofter:)

Kramiz

Pisan sa...

Doftljus är underbara. Speciellt de från Yankee Candle, de doftar verkligen gott, och hela tiden. Synd att de är så dyra bara... Här har ljussäsongen börjat, tänder värmeljus varje kväll nu. Mysigt. Hoppas du har en fin tisdag. Kramis! ♥♥♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Doftljus kan man ju tända lite när som bara för att det luktar så gott.
Dock är jag dålig på att komma ihåg att tända dem.
Kram.

X sa...

Visst är det mysigt med doftljus, dag som kväll;) Ha det fint vännen!
Kram Lussan

CreandoPhoto sa...

*skratt* Känner igen det där. Mannen är precis lika känslig här. Men de från Lilla Bruket tål han. Luktar lite spa. Liiite.... :)

Kramar

Lisbeth sa...

Vad avundsjuk jag blir. Jag har rosa doftljus i ett skåp men kan inte tända dem. Samma här som för gubben din. Jag läste någonstans att man ska till det lilla som händer i livet och inse att det kanske är rätt bra ändå. Ofta gapar vi efter för mycket. Tycker din lista från helgen visar det på ett fint sätt
Kramar till dig från mig

Sus sa...

Jag har inte riktigt fastnat för doftljus. Jag har väl stött på några då de tidigare inte alltid doftade utan stank, vill jag minnas.
Men jag ska ge dem ett nytt försök i vinter. Ett ála 2000-talsförsök ;)

Kraaaaaam

Anonym sa...

Ljus går det åt i massor, och gråvädersdagar som denna är det underbart med lite ljus som tröst i allt grått ;)
Doftljus är ju verkligen en stämningsskapare, lyllos dig som hittade lite på vinden, skulle jag med vilja hitta här hemma ;)
Ha det riktigt mysigt
Ann-Louisekram

Nett sa...

Det är så mysigt med ljus och doftar de så är det extra mysigt tycker jag :) Kram