klocka

måndag 17 september 2012

Sista boken!

Förra veckan fick jag äntligen låna den sista boken av Jonas Moström. Har varit en lång kö på denna bok. Medans jag väntade på den, så började jag att läsa Mari Jungstedts deckare. Oj, oj, oj vad bra hon är. Och jag tyckte att Moström var toppen, är det ingenting mot för Jungstedt. Så nu när jag har läst ut denna bok, så ska jag fortsätta med bok 9:e av Jungstedt, å vad jag längtar ::))  kan verkligen rekommendera dessa, om ni inte redan har läst dom förstås?! :))
Ha en fin dag!
Kramen♥

26 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

Oj oj, om saninngen ska fram så läser jag mycket sällan böcker, anledningen är att jag inte kan sluta förren jag vet slutet om den är bra o då stoppar ju hela livet upp:)

Kramiz

finafrun sa...

Jag har inte läst dem men nu blev jag lockad!

Miruschka sa...

Jag har tips på en annan bra svensk deckarförfattare: Kristina Ohlsson!! Håller på att läsa hennes andra bok nu, skitbra!!!
Kram♥

Siita sa...

Jag orkar inte läsa böcker längre. Läste mer förr. Mor åkte till stan o handlade böcker åt mej som barn, gick åt ca 4 i veckan. Deckare har jag inte gillat, då jag inte gillar mord. Kram

MARIA I KOS sa...

Jag håller med dig , jättebra böcker av båda författarna. Jag håller på och läser Mirakelmannen av Moström nu , hade missat den . Har inte läst den du visar . Jag väntar alltid tills de kommer i pocket , tycker det är lättare att hantera en pocketbok när jag har ont i armar- händer.
Ha en fin måndag
Kram ♥

Paula sa...

Har redan läst Moströms böcker och visst är det bra historier men jag tycker inte att dom håller riktigt ihopa. Små detaljer som trots allt är viktiga. Mari Jungstedt är mycket bättre!
Ha en bra måndag!

Yvonne sa...

Jag har inte läst dom Finns dom på talskiva??Alltid lär man sig något nytt! Ha en bra dag! Kram!

Majken sa...

Vilken bokmal du har blivit :-)

Det är härligt att läsa böcker... jag är periodare när det gäller det mesta & har inte läst på ett längre tag...

Ha en fin dag!
Kram

Znogge sa...

Jo, det har jag och de är så bra!

Kram

Anonym sa...

Här blir det böcker i perioder!
Men som någon sa, inte mord.
Ha en fin dag
Ann-Louisekram

Mita sa...

Nej jag har faktiskt inte läst nån av hennes böcker. Men man kanske får börja. Jag har betat av en drös andra böcker under sommaren..
Kramar♥

Nett sa...

Härligt när man hittar böcker som man gillar att läsa :) Kram

Gilla sa...

Jag tror faktiskt att jag inte har läst något av någon av dem. Men jag läser ju så mycket att jag kan ha glömt vem som skrev vad också.

Sv. Jag brukar ofta gå med huvudet uppvänt, när det finns moln och om det är nåt särskilt skjuter jag av med kameran. Roligt att du tyckte om mina moln ändå.

Här är allt bra och jag hoppas att det är detsamma med dig och de dina.

Kram/Gilla

Therese sa...

Har itne läst denna men alla av jungsted, så då kanske jag ska pröva denna i väntan på nya böcker av henne... KRAM!

Änglarum sa...

Tack för tipsen.. jag är inne i en Läckberg period ;=) ha en in dag!nu kom tom solen fram...kram Jessica

Anonym sa...

Moströms böcker är så bra, jungstedt har jag aldrig läst

Jag ska försöka läsa klart den sista Läckberg- boken som finns i min bokhylla. Men det blir ett projekt eftersom hon skriver såå segt och trist

Milla sa...

Åh, Kommissarie Knutas är som en medlem av familjen här nästan, skratt. Har jag inte köpt Jungstedts böcker själv så har jag fått dom av barnen i julklapp/födelsedag. De är kanon så nu har du lite nya mord att bita i framöver :)
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Trodde jag hade läst alla hans böcker men den här har jag missat. Ska genast logga in på bibblan och boka den :)
På min blogg "i min läshörna" visar jag vilken bok jag läser för stunden. Den jag har nu av författarna Grebe och Träff rekomenderar jag men läs dom gärna i ordning ;)
Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har läst några av Jungstedts böcker men ska jag ta upp dem igen börjar jag nog om från början med bok ett tror jag :)
Kram.

Susanne sa...

Har läst Jungstedt så bra, nu måste jag även testa Moström. Tack för tipset.

Sus sa...

Antecknar - check!

Kraam

soffie sa...

har läst alla utom stryparen å jag älskar hans böcker:) just nu håller jag på med Viveka steens nyaste bok de om Sandhamn de är också bra:)kramen

Susanne P sa...

Jag önskar att jag hade tålamodet att läsa men det har jag inte. Jag ser hellre på en film. ;)
Kram

Fenixmonas sa...

Jungstedt har jag läst allihop, fängslande o bra! Jag läser 2-3 böcker i veckan...har alltid läst mycket. Kramiz

Camilla sa...

Nä,jag har inte läst dessa böcker. Kanske man ska ta och göra det då.
Kram!

RackarTuss sa...

Hejsan!
Ja - en god bok, det är grejjer det :)