klocka

lördag 1 september 2012

1:a September!

Tänk att det redan är den 1:a September och höstmånaderna väntar runt hörnet. Och löven börjar gulna lite smått på träderna, fy så trist :((
Men för att inte tala om allt regnande, hur många mm har det egentligen kommit på kort tid??? säkert en bra bit över 100 mm. Men det är väl som dom säger.... finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder :))  så idag på kantarellkursen blir det att ta full mundering med regnkläder. Men hundarna gillar vilket väder som helst tror jag, bara dom får vara ute och bli aktiverad, med träning eller lek :))
Ha en fin dag!
Kramen på er♥

30 kommentarer:

Monachos sa...

Ja jycken min har heller inget bekymmer med regn och rusk, men hade en schäfertik som inte alls gillade regn, då fällde hon sina stående öron, kröp ihop och drog mot hemmet och ville bara hem och in. Men på jobb så spelade det ingen roll. Hon var x-makens arbetshund på securitas men på fritiden - då var det skillnad. Jag gillar hösten och hoppas på att de moln som vi har ska skingra sig för det är mest dis så att det kan bli en härlig dag i skogen för mig och jycken. Må gott

Kjelle Bus aka Charlie Rascal sa...

Åh här nere skiner solen :)

Vero sa...

Jag hade bokat med min mor, en svampplockarrunda idag, vi ställde in, för trots att jag har bra kläder så är det inte kul att knata runt och leta svamp då inte.

Znogge sa...

Här har regnat mycket här också den senaste tiden men det behövs väl. På något sätt är ändå hösten här och då är vädret som det är.

Kram

Susanne sa...

Är sååå himla trött på regnadet.
Ha en fantastisk lördag

Fru Vallmo sa...

Ja fy vad det har regnat! Och tyvärr regnar det här nu igen! :(
Hoppas ni har det bättre!
Ha en fin lördag ändå! Kram

CreandoPhoto sa...

Vilken tur att dina hundar inte är nakna. Min rackare går knappt utanför dörren när det regnar. Bara precis till vägen för att kissa, sen en tvärvändning och in igen :) Lycka till idag!

Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Alltså, jag vågar knappt skriva det, men vi har så fint väder, sånt där riktigt sensommarväder. Men häromdagen köpte jag mig i alla fall en regnjacka, nej, två köpte jag!
Agneta kram

MARIA I KOS sa...

Gäller inte Ludde , han vill inte bli blöt om tassarna . Men i dag är han nöjd med vädret . Solen lyser här .
Ha en fin lördag i regnkläderna
Kram ♥

Yvonne sa...

Mina hundar gillar alla väder...Prova med latte! Kram!

Siita sa...

Hejsan. Här skiner solen o jag är svett. Har lyst nästan hela dagen o inget regn. Hoppas det går bra på kursen. Kram

Gilla sa...

Hej då dej! Idag har vi haft övervägande sol. Härlig temperatur och skönt väder.

Har Izor hittat några kantareller än? Han ser ju för go ut på bilden.

Sv: Om du klickar på länken här: http://www.haromi.se/gummiborstev7medteleskopskaft-p-439.html?cPath=3_67 så kommer du till det företaget som säljer såna borstar. Jag fick ju min i present av min dotter. Jag beskrev borsten i ett inlägg för ett par tre veckor sen.

Kram/Gilla

Sus sa...

Ja det är dags att packa undan sommaren och säga vi ses om tre kvarts år, sisådär.
Men visst är den vacker!

Kraaam

Susanne P sa...

Tack gode Gud för hundarna! Annars hade man inte gått ut på länge...
Kram

Susanne P sa...

Tack gode Gud för hundarna! Annars hade man inte gått ut på länge...
Kram

Mita sa...

Peppe gillar absolut inte regn, och skulle inte ha lust och göra mycket på en kurs då..*L*..
Kramiz**

soffie sa...

fin bild å blä för höst hoppas bara den blir solig å fin... kramen

X sa...

Här har vi haft en jätte fin och solig dag så för oss har september börjat helt perfekt, hoppas det fortsätter så....
Ha en fin söndag/Kram Lussan

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, hur mycket vatten kan det finnas där uppe som måste ner! Visst kan man klä på sig men allt blir roligare när solen skiner.
Kantarellkurs låter i alla fall kul!

Hälsningar Agneta

Fenixmonas sa...

Godmorgon! Här var fint lördagsväder men idag öser det ner igen! Kramiz

Nett sa...

Det går så fort nu, hoppas att denna månaden går sakta och sedan får det gärna gå snabbt till våren. Kram

dianasdrömmar sa...

Idag är det ivarje fall sol :) kram Diana

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej fy, det finns visst dåligt väder. Urk. Längtar inte dit.
Kram.

Anonym sa...

Naw,sååå vacker Izor är - Nospuss -
Här har vi haft ljuvli Höst/Sommardag hihi strålande sol & hela +20° Ljuvligt/Kram fina du!

Yvonne sa...

Hoppas att kantarellkursen gick bra!!! Kram!

ansepanse sa...

fast Sluggo backar gärna i dörröppningen ifall regnet står som spön i backen och han vill gärna inte blöta ner tassarna i vått gräs :)
kramar vännen

Änglarum sa...

Hej! ja man måste ut i alla väder när man har hund ;=) stilig är han.ha en go Söndag!kram vännen /Jessica

Mita sa...

Hoppas det gick bra på kursen trots regnvädret. Väntar på en rapport..*L*..
Kram vännen♥

Therese sa...

JAg älskar september, min favvo månad, även Bus för nu får han ju jaga :-D Men i dag blev det storstädning + tvätt av vovve, det gillar han däremot inte.... KRAM

Milla sa...

Hihi, riktigt hundväder med andra ord ;)
Jag ser fram emot solen som fattades i somras om den nu bara dyker upp. Hittade ni några kantareller? Kram