klocka

fredag 28 september 2012

Sista Fredagen!

Sista Fredag denna månad. Tänk att nu är det nästan slut på September, vart har denna månad tagit vägen?? Men idag har vi härligt väder med sol och bara lite svajande löv på träden :)) men att det har regnat en hel del är det ju ingen tvekan om. Så nu håller vi tummarna att Oktober blir en JÄTTEFIN och solig månad :))

Så nu till veckan är det bara att börja hugga in i det nya huset. Så man behöver inte fundera någon lång stund, vad man ska göra denna vinter :))  och vi har sådan tur att alla fönster är bytta, utom två. Så gubben gjorde en beställning i går på två nya. Vill ju byta dem så fort som möjligt innan vintern kommer. Men det känns så roligt att få flytta :))  och få fixa och dona från ruta ett. Men synd att många av mina goa bloggvänner bor så långt bort, annars har jag bjudit in er på inflyttnings kalas när vi är klara *L* :))


Och denna " gullegubbe" tycker oxå det ska bli så skoj att bli med en annan bostad. För nu har han bara några 100 meter till sin syster och kompis " Nova" :))

Ha en fin dag♥
Kramen rara vänner♥♥

32 kommentarer:

Milla sa...

Så skönt att ni kan bo kvar under tiden ni renorverar. Mycket lättare :) Aha, så nu kommer ni närmre Izors Nova med. Ja då blir det ännu mer lek o bus förstår jag. Hoppas att ni får en härlig helg, jag ska på bio. Kramar Milla.

Paula sa...

Så skönt när allting blir precis som man vill.
Ha en skön helg! /Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Ja idag är de gudomligt väder, har just kommit hem efter en timme i skogen:)

Ja ni vet vad ni har att göra i vinter, räcker en vinter? ja jag vet ju inte hur mycket ni ska riva o renovera, här fick vi ju riva bort allt o så stod bara timmerväggar o murstock kvar:) så byggde vi ju ett nytt hus också...fyra år höll vi på från o till alla lediga stunder. Hoppas Ert projekt är lite mindre;
Jag kommer gärna på inflyggningskalas...de e väl bara runt 90 mil eller nått, lätt som en plätt.

Kramiz njut av dagen

Anonym sa...

Oooo... så spännande för er med huset!!
Jag blir glad för er skull det låter så mysigt att ha detta att se framemot.
Så kul för Izor oxå!!!
Ha en finfin helg vännen♥
Ann-Louisekram

ansepanse sa...

ah, så Izor flyttar närmare sin kompis :) det är ju det bästa av allt :) nästan i allafall :)
jag hade gärna kommit annars :)
bamsekramar

~ ♥ AnnKatrin ♣ ~ sa...

Verkligen spännande med nytt hus ;))och få göra allt från grunden, som man vill ha det. Själv är jag dödligt trött nu på att renovera, tur det mesta är gjort nu.

sv; nja, jag brukar inte lägga 7 arbetshelger på raken, utan jag var för snäll/korkad i korrigeringsfasen. Men det klirrar fint i kassan ;))

Kramiz och ha en fin helg.

Vero sa...

Usch ja, påminn mig inte. Jag har massor att göra på jobbet och här ligger jag nerbäddad hemma. Borde vara på jobbet och fixa det sista i september inför oktober. Jag börjar kallsvettas bara jag tänker på det.

znogge sa...

Inga problem! Det går väl flyg även till norra Sverige ;-)

Kram

CreandoPhoto sa...

Hade inte varit omöjligt att ta sig norröver.....;)
Ha en fin helg!

Miruschka sa...

Vilken tur att vi är några bloggare som bor nära, säg bara till i tid så vi kan skriva in vilket datum det blir i almanackan;)
Kram♥

X sa...

Håller med dig om att tiden bara swichar förbi....vardagar som helg! Förstår att ni har spännande projekt framför er med huset, det är ju så kul att renovera och forma efter sig själv. Vi har ett jätte gammalt hus, min mans föräldrahem som vi renoverat på i över 10 år nu. I höst skall vi byta golv och tak på sovrummet och dotternsrum uppepå. Ha en fin helg/
Kramisar Lussan

Änglarum sa...

Hej! åh så skoj!! grattis till erat nya hus! läste i föregående inlägg.. perfekt att bo kvar i det gamla o samtidigt fixa i det nya! trevlig helg kram i massor från Jessica

Siita sa...

Vad glad han kommer att bli att komma så nära syrran. Kram

Aurora sa...

Så spännande med nytt hus. Ni kommer säkert inte få ngr sysselsättningsproblem. kram

Paulahelenas sa...

Oj, vad spännande! Med nya huset alltså...

Ha en fin fredagskväll!

Kram

Gilla sa...

Det kommer med all säkerhet bli en jobbig men rolig vinter för er. Jag tror ju inte att vädret kommer att spela er nån roll.

Tack för inbjudan. Du kan inte vara för säker! ;-D.

Sv; Tack så hemskt mycket för komplimangen.

Vi gillar att göra turer i närheten. Idag blev det Landskrona igen. Och när vi kom hem, satte vi oss på balkongen med varsin kaffe och bulle. Plötsligt kom Baloo farande ut dit och skrämde nästan livet av mig. Var ju inte förberedd att han skull dyka upp just då. (Matte har nycklar)

Kram/Gilla

Majken sa...

Tänk vad kul om vi alla kunde ha träffats på din inredningsfest :-))
Ja det hade verkligen varit skoj...

Hoppas du får en riktigt mysig helg
Kram ♥

Mita sa...

Ja då har ni ett roligt arbete framför er,nåja, visst kan det strula emellanåt. Men det tillhör nästan..*L*..
Klart jag skulle kommit på inflyttingsfesten,vad roligt det skulle varit.
Men så härligt att Izor får så nära till sin bästa vän och syster,kanon♥
Ha en riktigt fin kväll
Kramiz♥

Yvonne sa...

Flyttar du långt ifrån mej?? med tanke på inflyttningskaffe!!:-)Jag har hitentills haft en bra dag.Solen har varit här i flera timmar. Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Jag säger som Marie, det finns ju några av oss som bor nära ;)
Kram och trevlig helg!

mariaikos sa...

Förstår att det ska bli kul att planera och fixa i ordning i nya huset . Du visar väl bilder vad ni kommer att pyssla med .
Kul för Izor med sin syster nära ;)
Ha en fin kväll
Kram ♥

A House With A View sa...

Guuuuuuuuuuuuud så kul att flytta till ett nytt hus, grattis till köpet!! Nu hoppas jag förstås få se aaaaaaaaaaaaallt:))))

Kraaaaaaaaaaaam aka

Agneta sa...

ja jösses, snart oktober. vart tar månaderna vägen :-)
kram

soffie sa...

hoppas verkligen att oktober bjuder på massor av sol,å va roligt för izor att få nära till sin kompis:) kram

Camilla sa...

Precis som Carina säger...
Eller räkna du inte oss som bloggvänner? ;)
Kram!

Therese sa...

Så spännande med nytt hus!!!! Å ja, nu är snart oktober här, å gärna en oktober utan snö... KRAM!

Fenixmonas sa...

Låter som din vinter kommer att bli en riktigt trevlig vinter! Säkert mycket jobb men så roligt jobb! Kramiz

Marie maräng sa...

Ska bli spännande och se hur ni får det i nya huset. Vi får se något smakprov ;)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Monkan sa...

Jag bor jättenära !!!! hihi
Blir det mot Husbyn/Lakamarkhållet ?
lycka till med nya lyan
kram kram monika

Monkan sa...

Eh...ut mot Kasaåsenhållet kanske ?

Sus sa...

Vad härligt ni alla kommer att få det!

Kraaam

Anonym sa...

Oooo...Va underbart & Stooooooooor NooooooooosPussssssss till sötaste Izor från mig ♥