klocka

måndag 10 september 2012

Liten skvätt!

När jag torkar golvet, brukar jag ta en liten skvätt av klorin. Tycker det blir så rent och fräscht :))  Även använder jag det när jag städar i badrummet. Men dom andra familjemedlemmarna tycker inte att det är så vidare, fy vad det luktar illa säger dom....
Visst är det inte den bästa lukten, med fräsch och fint blir det, och det är väl huvudsaken :))

Hade en bra i Lördags. Vi tillbringade hela dagen mellan tio och fyra på tävling. Gick bra för gubben även denna gång, han komma på 2:a plats. Men han hade lite otur, cykeln halkade ner från en bro och han följde med ner i ett dike. Och slog sin högre axel ordentligt och skrubbade upp underarmen. Och även våra kompisars son som oxå åkte tävlingen, han klämde sin vänstra fot mellan ett träd och hojen, och fick en fraktur. så dom fick åka till Umeås lasarett. Men annars var det en bra dag, med fint väder och glada åkare :))
Och jag träffade även en bloggvän på tävlingen, hennes man körde oxå. Det var riktigt roligt, vi stod och surrade en stund. Så hoppas vi får ses igen :))
Ha en fin dag!
Kramen♥

25 kommentarer:

Anonym sa...

Oj det var en händelserik helg :D
Spännande med tävling, otur dock med olyckor :(
Hoppas de kryar på fort!
Ha det fint, fina bloggvän
Ann-Louisekram

Villa Frejas bokblogg sa...

Nej men fy vilka olyckor. Ta det lugnt vet jag :) Grattis till andraplaceringen.
Kram.

Miruschka sa...

Bra jobbat av gubben din, otur bara att han råkade ut för den där olyckan!!
Kul att träffa bloggvänner IRL:)
Kram♥

Majken sa...

Bra jobbat av maken :-)
Men stackars den pojken, måste ha gjort väldigt ont...

Nä klorin får jag inte använda när jag städar för det är så stark doft tycker hela familjen, men speciellt dottern som är lite känslig för dofter... Men visst känns det rent & desinficerat när man använt klorin :-)

Ha en fin måndag!
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Grattis till Ö! Andra plats var inte dåligt :)
Jag avskyr klorindoften! Du vet väl om att man inte ska blanda det med andra lösningsmedel? Det kan bildas klorgas. Farliga saker!
Jag brukar fuska ibland och torka golven, oftast tar jag bara en lätt fuktad trasa eftersom laminatgolv egentligen inte tål vatten.
Kram kram

znogge sa...

Tur att det inte blev några allvarliga skador i alla fall! Grattis till gubbens 2:a plats. Inte illa!

Kram

ansepanse sa...

det kan bli så otäcka olyckor i motorsporten, men grattis till andraplatsen :)
jag vågar inte använda klorin längre efter att jag hörde att man kan få astma av ångorna
kramar

Mita sa...

Grattis till gubbens andra plats, men tråkigt med olyckorna. Tyvärr så händer det väl en hel del i den sporten..
Kul då att träffa en bloggvän,det brukar alltid vara en höjdare..*L*..
Kramen och ha en fin dag♥

Herr Nilssons Fru sa...

Läskigt med olyckor - men de e ju lätt hänt i motorsporter. Man kan ju inte gå o orma sig för att de ska hända något:) Skönt de gick bra för dem och kul din gubbe placerade sig så bra. Grattis till honom!! Varför kör inte du??? fundera jag på ibland:)

Min gubbe var rallyförare förut, men de var innan vi träffades, men har kör fortfarande som de pågick tävling:)

Kramiz

Marie maräng sa...

Nämen.. det låter inge vidare hoppas gubben är okej!

Önskar dig en fin vecka!
Kram Marie

(får besked om datumet i morgon)

Lisbeth sa...

Blir alldeles kall när jag tänker på den där sporten. Måste vara stora risker med att hålla på. Jag använder klorin i vittvätt och i badrummet. Som tur är så har ingen sagt något än för jag tycker också att det blir så härlig doft av rent.
Kram på dig

Siita sa...

Grattis till din mans 2:a plats. Alltid kul att träffa bloggvänner. Idag har jag varit i Örebro o hittat en höstjacka. Kram

Västgötskan sa...

Låter som en härlig dag! Ja, förutom frakturen förstås...

Klorin? Jag tror inte ens jag har det hemma. Hehe! ;-)

Kram M

Sus sa...

Jag är också en vän av Klorin!
Det ÄR bra!
Det GÖR extra rent!
Det LUKTAR pyton!

Tur att alla ändå klarade tävlingen bra - en fraktur eller skrapsår får man väl räkna med när man ger sig in i leken ;))))

Kraaam

Gilla sa...

När jag städar toaletten, så använder jag Klorin. Det är ju inte det allra goaste doften precis. Men det gör nytta.

Vilken otur de hade på tävlingen. Hoppas att det inte ger efterverkningar.

Sv: Det är roligt att du tyckte om mitt Triss. Jag gillar gatan också.

Kram/Gilla

Nett sa...

Hänt en massa under din helg läser jag, kul att träffa en bloggvän så och ha samma intressen :) Kram

X sa...

Själv använder jag såpa, det är inte så dumt det heller;)Hoppas gubben din snart kryar på sig!
Ha en fin tisdag/Kram Lussan

soffie sa...

jag har med klorin när jag srädar å min stora dotter tycker jag är en miljöbov!usch vilken vurpa det blev för han men grattis till en 2a plats va kul..roligt att träffa en bloggvän med, må så gott

Yvonne sa...

Oj Det verkar vara farligt att köra cykel hos er!Jag har för det mesta bregott eller riktigt smör .. Kram!

Fenixmonas sa...

Oj, vilken tur att det ändå gick rätt så bra för honom...och helt fantastiskt att han tog en andra plats i alla fall, trots sitt fall. Kramiz

dianasdrömmar sa...

Klorin är toppen, olycka låter inget vidare kram Diana

A House With A View sa...

Kan tänka mig att det blir riktigt rent med lite klorin i. Måste nog testa det, åtminstone till golv som behöver lite extra rengöring!

Låter som ni haft en händelserik helg:))

Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

Helene sa...

Vilken härlig helg trots lite missöden = //
Ha en toppen-fin tisdag.
Kram Helene.

finafrun sa...

Jag gillar lukten av klorin, det luktar simhall :) hygiensiskt rent blir det ju också!

Tråkigt med olycka :(

fialia sa...

Bra jobbat av maken, men det var ju otur med vurpan,
ha de Fia