klocka

torsdag 27 september 2012

Nu ska jag berätta!

Nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre, jag ska berätta. Det är så att vi har köpt ett annat hus. Det är en bit utanför samhället ( ca 5 kilometer). Äntligen gick drömmen i uppfyllelse, vi har sökt med ljus och lykta "I minst 10 år". Och nu har vi hittat det :))   Men eftersom det är en hel renovering inne, så ska vi bo kvar här tills vi har gjord iordning i det nya. Och till sommaren ska vi fixa utsidan, och jag ska ÄNTLIGEN få min inglasade altan som jag har önskat i många många år :))
Ska bli så spännande att få fixa och dona från noll :))
Så nu har vi häcken full hela vinter, men det blir inga problem, eftersom jag har en sådan duktig och händig make :))
Godnatt kramen♥

38 kommentarer:

Anonym sa...

Stort Grattis till nya huset!!!
Låter hur mysigt som helst :)
Äntligen är min nyfikenhet stillad ;) Hoppas vi får följa lite av detta äventyr då och då framöver.
Nattinatti, vännen
Ann-Louisekram

Fenixmonas sa...

Men å´så roligt! Härligt när en dröm äntligen kan få uppfyllas! Ser fram emot att få se lite bilder efterhand! Kramiz

Herr Nilssons Fru sa...

Härligt. Att uppfylla drömmar är så stort. Jag vet vad ni har framför Er för vi har ju gjort de:) Önskar Er alla lycka.
Kramiz

Siita sa...

God morgon o grattis. Tänk att få en dröm uppfylld. Kram

Majken sa...

Vad roligt!
Grattis!
Hoppas ni kommer trivas bra i det nya huset...
Vilken cliffhanger :-D

Ha en fin dag!
Kram❤

Milla sa...

Åh, va roligt för er! Grattis! Inredningstoka som jag är så blir jag ju genast nyfiken på alla inredningsplaner du nu fyller huvudet med, fniss. Spännande. Återigen grattis! Det är roligt när man hittar det man vill ha. Kram

Miruschka sa...

Härligt att ni äntligen hittat ett nytt ställe att bo på, men synd att ni "överger" Råggärdan!
Vilka har köpt ert hus, och av vem har ni köpt det nya?
Ha en fin dag i regnet!!
Kram♥

tella90 sa...

Välkommen till Varvet.
Kram

MARIA I KOS sa...

Grattis till husköpet !
Vad roligt när allt känns rätt .
Men då hade jag lite rätt i min gissning på renovering ;)
Ha en fin dag
Kram ♥

Camilla sa...

Oj,ska ni flytta?
Grattis då till ert nya hus.
Kram!

Disa E sa...

Men gu så roligt Då har ni fullt upp ett bra tag framöver.
Lycka till med allting!
Kram och ha en fin dag. ♥

Filifjonkan 1 sa...

Men man får gratulera då! Ja det blir mycket spikandes och skruvandes och målandes inga fritidsproblem i vinter då.
Härligt sen när ni får det klart men det är lång väg fram,

Tinezza sa...

Oj vad spännande att flytta och göra om det hus som man vill ha. Vad roligt och lycka till med arbetet. Kramen.

Anonym sa...

Men va' härligt...Förstår er lycka :)
♥-ligt **Grattis** till ert nya hus :)

/Kram Kram

Monachos sa...

Men då får ni ju också plats med en valp :)Grattis till huset och roligt när man till sist hittar "det". Må gott

Rantamor sa...

Spännand att få flytta in i ett nytt hus som man renoverar precis så som man vill ha det...

Lycka till.

Tjingelingen.

Marie maräng sa...

Men så kul att få börja med något nytt från början.. GRATTIS!

Ha de!
Kram Marie

Gilla sa...

Så roligt för er att drömmen kom i uppfyllelse. Grattis!

Men som du skriver. Det blir mycket jobb under tiden, så det är ju tur att ni kan bo kvar medans jobben blir gjorda.

Inglasad altan låter smaskens!

Sv: Just nu har Biggan fått 17254 direkt kopierat just på sekunden.

Tack för att du tyckte om vårt sovrum, men det hjälper inte alla gånger, för jag har lite sovproblem, vaknar ibland mitt i natten och kan inte somna om. Då läser jag ett tag tills ögonen faller ihop. Tur att Sibbe inte bryr sig för sin del att jag tänder lampan.

Kram/Gilla

CreandoPhoto sa...

Så fantastiskt roligt! Stort grattis! Det går ju an att ha mycket och fullt upp när det är så roligt!
Kramar

Yvonne sa...

Stort GRATTIS!!!!! Kul att er dröm går i uppfyllelse.Nu blir jag nyfiken på var huset finns och hur det ser ut.....Jag är inte alls duktig på mycket.Och kondis har jag inte ,men man får se det positiv att hade jag bara legat på soffelocket så hade kondisen varit sämre... Ha en bra dag! Kram!

Mita sa...

Men gud så roligt och spännande,tänk att en dröm gått i uppfyllelse..
Stort grattis!! Vad roligt att få följa eran resa med renoveringen,ja om du har tid med bloggen. Det kanske blir så fullt upp för dig/er,
Men oj så roligt,
Kram fina vännen♥

ansepanse sa...

vad spännande och roligt :) tänk att få en dröm att gå i uppfyllelse så där :) GRATTIS
bamsekramar vännen

Pisan sa...

Vad roligt! Grattis! Kul att ha nåt att se fram emot. Och härligt att du har en sån händig make :-) Önskar dig en fin helg! Kramis! ♥

♥ Carina ♥ sa...

Grattis! Vad roligt att ni äntligen hittat det ni sökt! I mina gamla kvarter också ;)
Kram

X sa...

Stort grattis och lycka till! Hoppas det blir spännande läsning kring ert husprojekt här på bloggen, det ser jag fram mot!
Och jag som gissade på att ni skulle skaffa hundvalp, så tok fel det kan bli;) Kram Lussan

Paulahelenas sa...

Grattis, grattis till husköpet!
Hoppas att det kommer bilder sen också :)

Ha en fin kväll!

Kram

Znogge sa...

Grattis till det nya huset! Så spännande att kunna göra vid från början och få precis som man vill. Glöm inte att hålla oss uppdaterade ;-)

Kram

Rigmor sa...

Det är bara att gratulera till huset!! Ni har alltså äntligen hittat drömkåken, ja inte som i filmen då, utan på riktigt!! Tänk så mycken energi man får då, tusen saker man vill göra, det tar aldrig slut på idéerna!!
Lycka till!!
Kram kram

Malin sa...

Åååå, vad kul!! Stort grattis!! Låter som ett hus som ligger precis som vi vill bo, härligt! Ser fram emot bilder!
Kram

Sus sa...

Så himlans roligt!

Grattis!

Kraaam

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, så roligt, så spännande! Åååå så kul när ens drömmar verkar bli sanna! Så förståndigt att bo kvar och greja i ordning innan ni flyttar in, det måste vara drömmen för dom flesta!
Agneta kram

soffie sa...

grattis till ert husköp va roligt å spännande:) kramen

Elsa och Helena sa...

Så roligt och spännande. Grattis till det nya huset:) Önskar dig en trevlig helg...KRAM Helena

Mycket annat & lite betong sa...

Grattis! Så roligt!
Perfekt att bo kvar medan ni gör i ordning huset.
Ja, nu har ni mycket roligt och kanske jobbigt framför er! Ska bli kul att få se!
Tack för din hälsning, det blev en fin dag!

Kram Agneta

Susanne sa...

Grattis, va skoj det ska blir att följa renoveringen. Hoppas vi får de bilder snart.
Kramen

Maria sa...

vad roligt :)
Grattis till din dröm <3
Vad härligt med en flytt och att renovera kan vara väldigt inspirerande :)

hoppas allt är bra med dig fina du :)
kram kram

Fenixmonas sa...

Godmorgon i stugan denna fredag! Kramiz

Agneta sa...

grattis till det nya huset!!!
Så kul att eran dröm äntligen slog in, att ni fann huset med stort H.
kram