klocka

fredag 14 september 2012

Näst sista kurstillfället!

Idag är det näst sista kurstillfället i kantarell. Det är gått lite upp och ner för grabben på träningen, dessa gånger. I Måndags när vi  tränade hemma han och jag, på gräsmattan. Han ska söka sig till kantarellerna och sedan när han hittad den ska han duttad nosen på svampen, så säger jag, BRA och SITT så tydligt jag kan. Men när denna denna herre kommer fram, så är det bara inte nosen han duttar med, utan han  käkade upp hela svampen *L* Och tittar sedan på mig med sina vackra ögon.... var jag duktig nu? :))  Men i går tränade jag och min hundkompis med vovsarna och då klarade han det galant :)) även Nova gumman fixade det perfekt :))

Ha en fin dag!
Här regnar det naturligtvis idag, så regnkläderna på.
Kramen♥

16 kommentarer:

MARIA I KOS sa...

Ha ha ...han är ju för gullig Izor ! Gott tyckte han ju ;)
Ha en fin fredag
Kram ♥

Änglarum sa...

Ja nu är det höst med regn o rusk!skall jobba i kväll,får ta fram gummistövlarna o paraply..trevlig helg vännen ♥ kram Jessica

ansepanse sa...

hahahaha - fine Izor, ja, varför inte käka upp svampen liksom :)
Sv: mm, jag kommer att tugga ordentligt i fortsättningen, ALLTID
kramar vännen

Mita sa...

Haha..vad härlig han är, men inte trodde jag att hundar gillar svamp??
Men han verkar veta ändå vad som gäller om han bara vill..*L*..
Kramen och lycka till i ruskvädret♥

Majken sa...

*skratt* men kantareller är ju gott jue... ;-)

Hoppas det går bra idag :-)
Kram

fialia sa...

hehehe förstår honom när han käkar upp kantarellerna, de e ju så gott.
Men han e duktig ändå ju.
Här regn på tvären, blä!!!!
ha de Fia

Znogge sa...

Ha ha! Som det kan bli. Men jag tycker ändå att han är duktig.

Kram

Siita sa...

Här regnade det till lunch, nu skiner solen. Men vad det blåser. Inte ska han väl äta svampen, den ska du ju ha till frysen. Kram

Milla sa...

Hahaha, det där var ju inte bra, skratt, om Izor ska äta svampen innan du får den i stekpannan, fniss. Roligt att Nova och han "skärpte" till sig då de var tillsammans.
Såg att du var som jag, lite bloggtrög och det är ju helt ok. Jag verkar vara på g igen åtminstone idag. Med mig vet man ju aldrig :)
Önskar dig en fin helg! Kram

Susanne P sa...

Hahahaha! Det där känner jag igen. Mina gör exakt likadant; smaskar och äter och tycker de är såååå duktiga!

Ps. titta in till mej idag. jag har en överraskning till dej!

Kram

Anonym sa...

Hihi....Han bara fööör go din Izor/NooooooooosPussssssssss från mig & Kram!

Therese sa...

Hi hi jag får hoppas ni hittar så mycket svamp så det räcker åt er båda ;-D Fortsatt trevlig helg <3

Mycket annat & lite betong sa...

Haha, man måste väl smaka om det är något gott man letar efter hela tiden! Vad han är duktig!

Trevlig kväll!
Agneta

Yvonne sa...

Bra att han fattade att det var du som skulle ha svampen.Kram!

Marie maräng sa...

Haha...han är för söt! Lycka till i skogen.

Ha en fin söndag!
Kram på dig
Marie

Villa Frejas bokblogg sa...

Haha, det var ändå duktigt tycker jag :)
Kram.