klocka

måndag 11 mars 2013

Tur till Ikea!



Kan ni gissa vad vi ska göra för någonting roligt på lördag??? jo, vi ska ner till sundsvall (ikea) och titta på kök :))  det ska bli så spännande att se vad dom har för utbud. Men vad jag har hört finns det jättemycket fina kök :))  frågan är bara vad man ska ta för färg??? men en färg som jag tycker är fin... är grå/grön. Såg ett kök på en bild med denna färg, mycket fint :))  Men denna gång tror jag att det blir släta luckor. Mycket lättare att städa och hålla rent. Än som vi har idag, massa skrymsler och vrår. Men vi får nog ge oss till tåls tills vi sett vad dom har att erbjuda :))

Vad har ni för kök hemma hos er?

Ha en fin kväll!
Kramen♥


24 kommentarer:

Anonym sa...

Ooo,så skojsigt med Ikea & Kök :)
Här har vi ett vitt med "speglar" & lite gammaldags handtag...vet inte vad det heter hihi men snyggt är det/Kram

Pst...Sååå sött foto ♥

Monachos sa...

Jag har vitt kök och släta luckor. I ett annat boende lämnade vi in luckor för fräsning av spår och så var dom ljust vaniljgula - som jag fick hålla på med tandborste i hörnen - så aldrig mer spröjs och annat utan enkelt att städa ska det vara och då har jag nu och i förra huset som jag renoverade köket själv högblanka luckor. Förra köket - då blev det ikea kök och hade frostat vitrin på 2 skåp och var nöjd. Och det var kul att planera kök, satt och ritade på Ikeas egna sida. Men det är ju inte lätt när det finns så mycket tjusigt att välja på. Lycka till.

CreandoPhoto sa...

Sååå roligt! Ja, IKEA har mycket fint tycker jag. Och släta luckor kommer ni aldrig att ångra. Håller i stil över tid också :)

Ska bli spännande att se vad det blir!

Kramar

Znogge sa...

Ett vitt som skulle behövas bytas ut. Förmodligen skulle jag välja vitt igen och komplettera med färg på väggarna. Vi tittade för ett år sedan men kom aldrig till skott... Hoppas ni hittar något som passar er!

Kram

Siita sa...

Mitt kök är sedan svärfar rustade för ca 50 år sedan. Ja målat om har vi gjort, men inget annat. Släta gula luckor. Hoppas ni hittar något ni vill ha. Kram

Milla sa...

Åh, vad roligt att få välja kök. Vi har gamla spegelluckor i köket och det innebär ju att det fastnar i varje listhörn, suck. Skulle absolut välja släta luckor om jag fick göra om :) Lycka till! Kram

Sirpa sa...

Hej! Vad roligt att åka till Ikea! Ja, jag har också sett att de har fina kök!
Min kök har jag just visat i min blogg, bor i hyresrätt så jag kan inte påverka så mycket där:/
Har en skön kväll!
Kram Sirpa

Nett sa...

Men så kul, IKEA bara det är kul men ett nytt kök på det är ännu roligare. Min kusin arbetar där :) Kram

Fullblodsekologen sa...

Tänk om man kunde byta kök varje år, skulle ju vara bra. Vi har vitt kök och jag blir smått tokig då man ser ALLT på det vita. Du kan gno och putsa en veckas tid och sen sätta ett litet pyttefinger på dörrluckorna så ser det skitigt ut på en gång. Vita kök borde förbjudas. Ha en skön vecka/Annelie

House and Garden by Bia sa...

Jag funderar också på att åka till Ikea på lördag...det var så länge sen jag strosade omkring där...kanske ska jag titta in på köks avdelningen hahaha....
Hoppas det går bra....vi har förresten ett gammalt ek kök...som jag har försökt att göra lite lantligt;))med små medel!
Kram vännen!!

Fru Vallmo sa...

Jag vill också ha ett nytt kök!
Vårt kök är i antikvitt och snickrad efter fd.fd. ägarens önskemål. Vissa saker är verkligen smart tänkt och för att vara gammal är köket ganska bra än. Men vissa luckor har ju fått springor efter alla år.
Kul att kolla på IKEA, de har så fina kök, verkligen.
Kram

mariaikos sa...

Vad roligt att köpa ett nytt kök.
Kolla på internet på IKEAs sidor om kök så är du lite förberedd innan besöket.
Vi har haft furuluckor i huset. Nu har vi vita släta i lägenheten, jag gillar det vita. Men det är säkert för att jag var så less på furuluckorna som jag bott med i 31 år :)
Söt bild på valp-Izor.
Kram ♥

ansepanse sa...

vi har räfflade skåpsluckor i pärlgrått, och visst är det IKEA :) de är inte så längesedan vi bytte till det
hoppas att du hittar det du vill ha
kramar

Miruschka sa...

Vi har "Duvbo" som jag trivs med, men när det är dags för städning så ångrar jag att vi valde dem.
Nästa gång vi byter blir det till släta...;)
Kram♥

Yvonne ♥ sa...

Så kul att titta ut ett nytt kök. Släta köksluckor är lättare att hålla rena.Ulla frös på kursen.Vi är på ett öppet fält så det blåste rätt så bra.. Kram!

soffie sa...

men å vilken liten Izor :) så söt, kul med Ikea ,,va spännande med ett nytt kök!

A House With A View sa...

Men vad kul med nytt kök!!! Hoppas få se resultatet sedan :) Vi har ett från början vitlaserat ek-kök som jag målat vitt. Det var rejält slitet innan så det blev en makeover. Skulle inte säga nej till ett nytt fräscht kök :))

Kraaaaaaaaaam aka

Mita sa...

Ikea har toppensnygga kök vad roligt för er och titta och planera.Lycka till att hitta erat drömkök..*
Vi gjorde renovering på våra vita frostade luckor och då blev det allmogestil med lister såklart som kräver lite extra rengöring..
Kramen på dig**

Majken sa...

Vad roligt att få välja ett nytt kök :-)

IKEA har jättemycket att välja på & många superbra lösningar :-)

Vi har vita skåpluckor...

Ha en fin kväll!
Kram

Susanne P sa...

Vårt kök är sånna med en massa skrymsler, speglar, lister och vrår! USCH!
Aldrig ett sånt kök igen. Tillråga på allt så är det sånna skåp som inte går ända upp i taket!
Hur tänkte man?
Kram

Semester & Mat sa...

Vi har ikeas faktum-kök och är väldigt nöjd med det. Luckorna valde vi i vit högblank.
Lycka till med alla val ;)

Kram

Fenixmonas sa...

Här har vi ett enkelt kök med vita, profilerade köksluckor...Vi fixade till luckorna för några år sedan. Kramiz

Susan sa...

Åhhh vad spännande! Nytt kök är kuligt värre :)

Kraaam

Monkan sa...

Vi har Ikeas Lidingö, trivs kanon med dom och lättstädade trots att det är "speglar"
lycka till med att hitta det ni söker
kram monika