klocka

måndag 25 mars 2013

Går av farten nu!

Nu känns det som det går med en väldans fart ute i huset. Golvet i köket, hallen och toaletten har han brutit upp och lagt nya golv. Eftersom vi ska ha klinker i köket och hallen, så har han förberett för att lägga in golv värme. I vardagsrummet ska det även där brytas upp golv, och vi ska läggas in nytt parkettgolv. Först hade vi tänkt bara slipa upp det, men jag tror man kommer att se skillnaden om man har nya golv överallt i övriga huset. Eftersom vi nu får göra om hela huset från noll, så är det lika bra att göra precis som man vill ha det :))
I fredags vara vi på Elgiganten och tittade på vitvaror ( och denna gång blir rostfritt). kyl, frys, diskmaskin( inbyggd), micro och ugn ( inbyggd), fläkt, spishäll. Och faktiskt till ett bra pris, man behövde inte tippa baklänges av chock :))  
Så någon dag framöver blir det en tur till Ikea igen och beställa köket. Sedan är det bara att bita i av bara rackarn hihihi. Det är tur att man har en sådan händig man, som kan nästan allting och lite till :))

Här ska ni få se bild på hur toaletten såg ut..........



  
  

Ganska snygg eller....???

Ha en fin dag!
Kramen♥

30 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi...Njae...inte så vacker ;)
Ha en fin dag/Kram vännen ♥

Nina W sa...

Tjusigt!!!! hehe ja det enda som egentligen skulle behöva bytas är väl toa locket????? fniss.
Kommer bli toppenfint! Syns i morgon!

Solglittret sa...

Kanske inte helt i tiden *fniss*... men allt har ju sin tid...nu är jag så spänd på fortsättningen...ni är så flitiga och kämpar på ....måste ju ge fint resultat!! :)

Hoppas vårsolen skiner på dig så här i påskveckan :)

Önskar dig en fin dag vännen
Kram från Lollo

RackarTuss sa...

Öh... njae..... ;)

Kram och må gott!

Yvonne ♥ sa...

Hm......Nä!Ska bli så spännande att få se hur det kommer att bli i ert hus.... Jag trodde själv att det var Bella som satt där.Mona kan få det riktigt tufft om det inte blir varm i sommar. ha en bra dag! Kram!

Dehäreja sa...

Vad ni jobbar och sliter! Jag blir trött bara av att läsa om er stora renovering :) Tur att du har din "handy man" också!!!!
OCH TÄNK..... vilken lycka när det är klart!

Styrkekramar

Znogge sa...

Den enkla sanningen är att den sortens tapeter börjar bli moderna igen! Så ni hade nästan varit först med det senaste :-)

Kram

fianathome sa...

Du vet väl att just den blåfärgen är så INNE...Tjusigt värre var det på den tiden det begav sig :)
Låter nästan som ni bygger nytt hus i det gamla..Jisses vilken energi och fint blir det ju så klart med allt det nya. Vi VILL se bilder vettja!!
:)
KRAM
fia

Majken sa...

Stiligt du ;-)

Vad roligt med helt nytt överallt :-)
Ska bli kul att få se köket när det blir klart :-)

Kram

Susanne sa...

Det var ett väldans färgrant badrum ;)

Mita sa...

Du håller oss verkligen på sträckbänken,hehe...
Den toan var säkert toppen snygg på den tiden det begav sig. Måste vara 70-tal med dom medaljong mönstren**
Kram vännen och ha en fin dag♥

Siita sa...

Inte min smak med rosa väggar o ljusblå toasits. O väldigt brokigt. Ha det gött. Kram

ansepanse sa...

njae, inte särskilt :) vi får väl se det nya sedan?
roligt att det går framåt med rasande fart
kramar

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!! Du missade precis mitt nya inlägg...men det kommer ju fler tåg, hihi....men oj vad kul med nytt kök och klinker golv...det skulle jag också vilja ha hos oss...vårt kök går liksom ihop med hallen...så det skulle vara snyggt....blir lite avis på dej, hihi....ska bli spännande att se hur renoveringen blir;)
Ha de gott!
Kramisar från Bia

Marie maräng sa...

Rätt charmig ändå och fram för allt originell ;)

Det ska bli kul och se hur det blir när de är klart!

En tur till mina trakter igen :)

Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Marie

Änglarum sa...

Hej Carina!måste börja med att tacka för dina söta hälsningar <3 alltid lika roligt :0 tur du har som har en händig man!! kram Jessica

Therese sa...

Underbar! Varför renover den ;-P Hi hi kan tro att det blri til ldet bättre! Å skönt att höra att du är positiv efter din operation, blir mer och mer övertygad att det är det rätta att göra! KRAM

Semester & Mat sa...

Och det bästa av allt är väl att ikea lämnar tillbaka 2000kr för varje 10000kr man handlar för, gäller en viss tid. Läs på deras sida.

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Jag gissar att efterbilderna är betydligt finare ;)
Kram

Miruschka sa...

En riktig retro-toa:)
Kram♥

Fru Vallmo sa...

charmig! ;)

Melody and M.E sa...

Inte ofta man får se en sådan toalett, en riktig raritet!
Kram
Melodys matte

soffie sa...

jisses vilken tapet på badrummet, va spännande det ska bli å se hur det blir i huset sen, kramen

CreandoPhoto sa...

Charmig? Personlig? Unik? Eller lite för rörig? Det blir nog riktigt bra när ni fixar tänker jag :)

Susanne P sa...

Vojne, vojne!
Tänka sig en bakismorgon på denna toa... ;)
Kram

Gilla sa...

Det måste ju vara spännande att få bestämma själv hur ens hus ska se ut. Vi bor ju i en lägenhet och då har vi inte så mycket talan. Så är din man ju så händig av sig. Det underlättar verkligen.

Sv: Det känns bättre, men bara om jag inte bockar mig för mycket eller hostar till. Det ska bli bra snart. Jag är trött i alla fall, även om jag inte hade skadat mig. Så jag försöker verkligen vila upp mig.

Tjusigaste Beloo vill jag säga.

Kram/Gilla

blockethuset sa...

Wow...snygg tapet...eller inte!
Vad härligt att det går framåt!
Kram
C

fialia sa...

Hehehe bara det funkar så, fast förstår att du e glad för nytt, sånt e så roligt.
ha de Fia

Fenixmonas sa...

Färggrannt om inte annat...Kramiz

MARIA I KOS sa...

Vad kul för er att börja fixa köket.
Ja, det var verkligen en snygg toalett ;)
Ha en fin dag.
Kram ♥