klocka

lördag 23 mars 2013

Har satt mig fast!

Ser ni hålet och snöhögen där borta? det var där sonen körde fast med skotern för någon kväll sedan.
Ojojojo vad han skottade och slet... en hel timme fick han hålla på, för att få lös den. Och den är ju inte lättaste att få den dit man vill!! Men hur skulle han gjort då??? ha man satt sig i den sitsen, får man vackert ta sig därifrån oxå :)) När jag ser detta tänker jag på... för många vintrar sedan när barnen var små. Då tog vi skotern och pulkan på en tur en fin och solig dag. Men den dagen  glömmer man inte så länge man lever!!!! Jag tror vi körde fast i flövattnet minst 7 gånger. Och gubben slet och drog så in i vassen, så han var totalt slut. Sedan den dagen har jag inga goda minnen av skoteråkning. Nej, tacka vet jag, att få åka motorcykel en solig och varm dag♥
Får då behöver man minsann inte köra fast i något vatten eller slita sitt hår av förtvivlan av att inte komma lös :))

Nu tror jag minsann solen kommer att titta fram även denna dag♥
Ha det gott!
Kramen♥

12 kommentarer:

Anonym sa...

Oj,oj...ser ju riktigt djupt ut...
Men va snö ni har!
Här skiner solen från en klarblå himmel 6 nu kommer Vårkänslorna :)
Ha en fin Lördag/Kram ♥

Villa Frejas bokblogg sa...

Motorcykel skulle jag aldrig i livet våga åka ;)
Skoter verkar härligt men även där är jag en mespropp :)
Kram.

Znogge sa...

Sol även här och snö men scoterkörning blir det inte! Stillsam promenad med hundar får räcka :-)

Kram och fin lördag!

ansepanse sa...

usch vilket slit, skoter har jag aldrig åkt men så bor jag ju heller inte däruppe i norr :)
kramar vännen

Ingrid sa...

Känns som snön ligger kvar på de flesta bloggar jag besökt idag..

Siita sa...

Åkte med vår skoter en gång ut på sjön o grillade korv. Jag satt bak på vagnen o vad jag frös, det blåste småspik. Kram

Gilla sa...

Hoppas att ni inte har leriga vägar att fastna i, när ni kör motorcykel!

Vi har haft sol idag och har suttit ute och druckit kaffe på en servering.

Sv: Det är bara att vänta. När stängeln har blivit brun, brukar jag klippa av den där och sen kommer det nån ny. Så tappa inte sugen. Det kommer med all säkerhet nya orkidéer.

Du får också ge Izor en nospuss från mig.

Kram/Gilla

MARIA I KOS sa...

Ojoj! Mycket slit med skoter om man kör fast.
Vi är inga skotermänniskor,fast vi bor här i norr. Har aldrig ägt en skoter.¨
Ha en fin lördag.
Kram ♥

Yvonne ♥ sa...

Jag har aldrig åkt skoter....Oh! Vad ögonen gick i kors ,för att hinna med och se allt när vi shoppade.! Kram!

Milla sa...

Hahaha, jag som trodde ni hade gjort en stor snöängel först då jag såg bilden ;) Kram

Fenixmonas sa...

Oj, där såg det djupt ut! Nej, det kan inte vara någon höjdare att köra fast! Kramiz

Nett sa...

Skulle vara kul att åka skoter har jag alltid tyckt, men efter din beskrivning så kanske det inte är så kul ändå. Kram