klocka

söndag 10 mars 2013

En våning ner!



Nu har vi kommit en våning ner. Idag har gubben, svärföräldrarna och barnen jobbat som attans ute i huset. Dom har rivit upp alla golven nere. Som tur är verkar det inte vara lika vint och snett ner, som det var på övervånigen. Eftersom vi ska ha klinker i hallen och i köket, så måste det förberedas för att lägga in golvvärme. Och det är ju lite småpyssel med det. Men det är tur att jag har en händig karl *L* :))
Ibland kan jag tänka för mig själv.... hur kunde vi ge oss på detta??? men vi blir säkert jättenöjda när det är klart :))  och det som känns bra, är att vi inte behöver bo uppe i detta kaoset. Men som jag sagt.... det blir inga fler helhusrenoveringar. Ett räcker åtminstone för min del :))

Ha en fin kväll!
Kramen♥



24 kommentarer:

Anonym sa...

Ni kommer bli såå nöjda & glada när det är klart &...Izor är bara fööör goer/Nospussar & Kramar från mig ♥ ...

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag kan faktiskt längta efter ett skevt och vint gammalt hus att få renovera upp varsamt. Men så klart är det jobbigt när man är mitt upp i det och bara vill bli klar.
Kram.

Sirpa sa...

Hihii, älskar kaos:) ...nää jag är inte galen ! Kaos betyder bara att det händer nått! Och sen efteråt blir det ordning och man är jätte nöjd! Jag tror ni blir det också!
Och sötisen sover:)
Har en skön söndag kväll!
Kram Sirpa

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, jag säger väl detsamma, även fast det var eoner sedan vi gjorde det, men det satte sina spår. Fint blev det och jag gissar att ert blir kanon!
Agnetakram

Aurora sa...

Just därför valde vi att ha en hantverkare som gjorde vårt kök. Klart på en vecka. Kram

Znogge sa...

Ni kommer att bli supernöjda när det är klart. Få bestämma helt hur man vill ha det. Men visst, vilket jobb!

Kram

Paulahelenas sa...

Önskar dej med en trevlig kväll!

kram

Yvonne ♥ sa...

Oj oj vilket jobb ni har framför er!!Se det positivt ,ni fårett hus precis som ni vill ha! Robin är en duktig påg och han verkar vara en ödmjuk person..Kram!

Melody and M.E sa...

Vi sa detsamma för något år sedan, "aldrig mera någon husrenovering", men nog sjutton går mannen och sneglar på en del renoveringsobjekt som ligger där vi kan tänka oss bo! Minnet är kort när det gäller vissa saker! Izor är ju bara för söt!
Kram
Melodys matte

Änglarum sa...

Hej! tittar in för att önska dig en fin fin kväll ♥ kram Jessica

ansepanse sa...

mm, när det blir så pass stora projekt räcker det med en gång, eller hur
söta vovvslan som sover gott där, puss på nosen
kramar

mariaikos sa...

Förstår att det är mycket jobb med huset. Men skönt att ni kan bo kvar i ert nuvarande hus innan det nya boendet är färdigt.
Duktig make du har.
Söt Izor på bilden.
Kram ♥

Therese sa...

Låter so mdet blir toppen, å tur med händig karl!!! Önskar dig ett fint slut på helgen å en bra start p ånya veckan <3 KRAM

fianathome sa...

Hua..det är mycket påfrestande med renovering och leva i röra. Tur det blir bättre efteråt :)
Blir spännande å få se lite från förbättringarna! <3
kramelikram
Fia

blockethuset sa...

Härligt när familjen hjälper till..så hade vi också när vi var inne i värsta renoveringshetsen..du får gärna visa fler bilder! Spännande ju..
Kramis
Carina

Mita sa...

Ja det är tur du har en händig gubbe,och det kommer bli så bra när det är klart.
Mycket jobb,svett och möda,men vad nöjda ni kommer vara sen,och det är ni som skapat erat drömhem..
Kram vännen**

Susan sa...

Klart att det blir superfint!
Men visst förstår jag att ni suckar tungt ibland :)

Kraaaaam

Ps: Tydligt är att Izor sliter hårdast!! ;)

Siita sa...

God morgon. Blod, svett o tårar, sen är huset klart. Då är ni så nöjda. Kramar till er i kylan.

Milla sa...

Nä tänk vad tid ni sparar in pga att ni slipper bo mitt i röran. Blir ju effektivare när det är tomt. Kul att det närmar sig :) Kram milla

Rigmor sa...

Ser ut som Izor är av samma åsikt, nu räcker det...!!
Kram kram

Marie maräng sa...

Det är verkligen mycke jobb att helrenovera ett hus. Tur att din man kan göra så mycket själv :) Ni blir alldeles säkert jätte nöjda när det är klart.

Önskar dig en fin start på den nya veckan!
Kram Marie

House and Garden by Bia sa...

Det låter härligt att få renoverat i huset....det skulle jag också vilja ha här;) Tänk när det blir klart..
Då är det ju värt att leva i röran ett tag, eller hur?
Ha en fin dag, hoppas solen lyser på er:),
Kram vännen!

Paula`z Värld sa...

Nu har jag flyttat mej till wordpress igen....allt möjligt har hänt så jag är ledsen..

Kram

Anonym sa...

Vet hur jobbigt det kan vara med husrenoveringar...ojoj.. men så skönt och härligt när det är klart...som en dröm...ni kommer få det så himla fint det förstår jag det :)

Önskar dig en finfin inledning på nya veckan vännen
Ann-Louisekram