klocka

torsdag 13 februari 2014

Simträning!

I morgon ska jag och dottern börja att simträna, och köra en gång i veckan till att börja med. Kan vara bra eftersom konditionen inte är den bästa *L* eftersom ni vet ju att det är ganska så jobbigt att vara som en fisk i vattnet :))  eftersom dottern har varit "ganska" så begränsad under snart ett års tid med träning, ( men envis som hon är har hon kämpat på med idrotten på skolan ändå) så hon tyckte det var ett bra förslag att börja lite smått med simning. Så ni kan ju gissa tre gånger, om det kommer att vara någon som har träningsvärk på lördags morgon hihihi

Tycker ni om att simma?
Kramen♥

13 kommentarer:

Anonym sa...

Simma är en perfekt träningsform & ja...Jag gillar att simma,brukade simma 2000 m 1ggr/v förut/Kram

znogge sa...

Jag älskar att simma och har gjort det i många år. Efter några års uppehåll är jag pigg på att komma igång igen!

Kram och lycka till!S

Gilla sa...

Jag behöver nog inte ens tre gånger att gissa på att det är Izors Matte, som kommer att ha träningsverk. Hihi!

Sv. Tack, vi kan nog vara tacksamma att vi är såpass friska som vi är. Vi är ju inga ungdomar längre.

Vi kommer nog att hitta en bra läkare nästa år, när vi ska gå igenom samma procedur som nu.

Kram/Gilla

Herr Nilssons Fru sa...

Simma är skönt men just nu sysslar jag med gymnastik, box och löpning:) lycka till för dottern - de kommer gå galant tror jag.
kramiz

ansepanse sa...

:) men det kan vara skönt med sådan träningsvärk också, för då vet man verkligen att man rört på sig
kramar <3

yvonne sa...

Jag går på vattengympa en gång i veckan.Och man får träningsvärk!.......Ta gärna med dammsugaren efter borstningen! Kram!

Mita sa...

Ja träningsvärk får du säkert till en början.Men då vet du i alla fall att du har använt musklerna,hehe....
Simning är ju toppen om man inte vill belasta för mycket,
Kramar♥

Siita sa...

Träningsvärk kommer som ett måste, o den ska ju tränas bort. Kram

Susan sa...

Simning ska ju vara den absolut bästa träningen men jag hatar det där kalla läskiga vattnet i badhus.
Jag önskar er stort Lycka till och jaaaa….träningsvärk kommer det garanterat komma som ett brev på posten :)

Kraaaam

mariaikos sa...

Vad kul att träna tillsammans.
Vattenträning är bra.
Förut när jag var frisk, hm och ja ung.....då simmade jag mycket och gillade det.
Kram ♥

soffie sa...

men å vad roligt, jag började simträna under jullovet och jag har varit jätteduktig kommer iväg 3 gr/vecka då simmar jag 40 minuter, sen går jag på djupvattensgympa med en gång i veckan det är så skönt och roligt. Simning är en mycket bra träningsform och det är skonsamt för kroppen med:) lycka till nu med träningen!

Majken sa...

Tur att träningsvärk är positiv värk :-)

Det är jättebra att simträna, mycket bra för hela kroppen. Men jag tycker inte om att simma....

Lycka Till!
kram

Susanne P sa...

Härligt att röra på sig.
Och simning är behaglig motion.

Kram