klocka

måndag 24 februari 2014

Mammografi!

För ett tag sedan när jag och min kollega jobbade natt satt vi och diskuterade just detta. Vi funderade om det inte snart var dax för mammografi snart igen. Och bara några dagar efter, ploppade denna kallelse ner i min brevlådan. Tycker det är fantastisk att man får göra detta, och inte är det någon kostnad heller ( 150 kr).  

Bilden jag hade i fredags på Izor, var från förra vintern. För vi har faktiskt inte så mycket snö här i år.

Ha en fin dag!
Kramen♥

16 kommentarer:

znogge sa...

Visst är det en förmån att bli kallad till undersökningen. Även om den inte är njutbar...

Kram

Majken sa...

Det är en billig livförsäkring Mammografi :-)

Ha en fin måndag!
kram

ansepanse sa...

jo, jag tycker också att det är fantastiskt, alla borde gå men det finns ju tyvärr alltid några som resonerar annorlunda
kramar <3

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, det är väl en billig livförsäkring. Kram.

Mita sa...

Summan för en sån viktig undersökning är ju en droppe i havet.
Ja det var rejält med snö på den bilden du visade...
Kramiz♥

Anonym sa...

&..Rktigt viktig undersökning då våra bräst är s.k Färskvara & ändrar sig månad för månad...

/Kram

Therese sa...

Jag har aldrig varit på mammografi, men då jag passerat 35 borde det vara dags kan jag tycka? KRAM!

Browneyedgirl sa...

En viktig undersökning :)
Kram vännen <3

House and Garden by Bia sa...

Har en väninna som aldrig gått på mammografi hon struntade helt enkelt att gå när hon blev kallad...men så gick det som det gick också..hon har haft bröstcancer i 11 år...hon har i skelettet, lungan och nu i levern också...hon går på cellgift just nu....jag har alltid gått!!...det där med att hitta fynd, är ingen konst för mej inte, hahaha....hittar alltid nå;)....ha en fin kväll
Hej då!

Susan sa...

Ja det är verkligen en billig livförsäkring!!

Kraaaam

Siita sa...

Jag har ju gått gratis i 5 år, så nu får jag börja betala igen. Kram

Tess sa...

Visst är det bra att man får öra det! Själv har jag inte fått gå ännu. Är det efter 40 år eller?
Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Ja visst är det ett privilegium att få göra denna undersökning. Men det skulle vara en fasa om dom hittade "något"...
Kram

fianathome sa...

Håller med!!
Sverige är fantastiskt!
kram
Fia

Fenixmonas sa...

När man talar om trollen så står de i farstun heter det ju...så kallelsen kom alldeles efter. Kramiz

Änglarum sa...

Hej! håller tummarna inför mammografin..jag har hunnit gå tre ggr samt opererat bort en knöl i Dec 2013! men den var ofarlig "pust" ha en fin vecka! kram Jessica