klocka

onsdag 20 juni 2012

Teori!

I går eftermiddag satt sonen och läste teorifrågorna, och svarade på dem. Men inte är det lite frågor inte, där är det till att nöta, nöta pch åter nöta. Jag tittade själv på dessa, och tänkte... hur klarade man detta??? men undra om man skulle fixa ett teoriprov idag, det skulle vara skoj att veta. Kanske man skulle göra ett test, och se hur många rätt man har :))
Det är ju perfekt nu, eftersom dom kan sitta hemma och plugga på datorn, eller är det så bra många gånger???
För jag tror att det är lätt att man gör någonting annat mellan varven, annat var det för oss, satt våran tid på körskolan. Så den 2 Juli har han sin första körlektion på skolan.
Det var ju inte så länge sedan han gjorde ett teoriprov " Skoter" och det gick ju toppen bra :)) i och för sig var det bara 26 frågor, men dom ska ju oxå svaras på!
Som jag sa till sonen i går, att jag accepterar inte att du blir kuggat på skrivningen, bara för att du är bekväm och inte orkar läsa. Hårda ord från mamma, men lite knuff i baken skadar inte *L* :))

Idag är det bara jag och Izor hemma. Dottern åkte till sin goa vän " E" i går och sonen upp till farmor och farfar i morse. Han skulle hjälpa dom att köra in veden, eftersom dom har fullt upp med att måla om huset. Så efter det har intagits lunch, ska jag och vovs ta en promenix på biblioteket och låna bok 4 av " Moströms" längtar att få sätta ögonen i nästa bok :))
Ha en fin dag!
Kramen på er♥

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag är journalist och skriver just nu en tidning som bara handlar om dopet. Jag läste i en kommentar att din släkt har en dopklänning som går i arv. Vill du berätta för mig om er dopklänning?
Hör av dig!
/Elisabet Sandberg
010-199 34 75
elisabet.sandberg@kyrkanstidning.se

♥ Carina ♥ sa...

Promenaden och biblioteksbesök är avklarat för mig. Jag kombinerade också dessa :)

Sv: Det är bara att komma och plocka, hur mycket du vill :)
Kram

Miruschka sa...

Jag testade teoriprovet när någon av flickorna skulle ta körkortet, så mycket kan jag säga att inte blev jag godkänd inte;) Jisses vad svårt det var och man var tvungen att verkligen läsa igenom svarsalternativen ordentligt, de var ju så snarlika alla!
Kram♥